News
Projekt edukacyjny "Od szkiełka i oka .....do wiedzy bez granic"
12.04.2016
Od 1 do 15 września 2010r.
Szkoła Podstawowa nr 1 w Szczekocinach realizuje od 1 września 2010r do 30 czerwca 2011 r. projekt unijny pod nazwą "Od szkiełka i oka... do wiedzy bez granic" z Priorytetu IX POKL "Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach" W ramach projektu zorganizowane są zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkoły z:
matematyki, języka angielskiego, przedsiębiorczości ekologii.
Od 1 do 15 września 2010r. prowadzimy zapisy uczniów na poszczególne zajęcia. Kartę zgłoszenia można pobrać i wypełnioną złożyć w biurze projektu (sala nr 1) oraz w sekretariacie szkoły. Wszelkich informacji dotyczących projektu udziela osoba zarządzająca projektem - dyrektor szkoły Elżbieta Drej - tel. 34 - 3557085.
1 października 2010 r rozpoczęliśmy realizację projektu pt. "Od szkiełka i oka... do wiedzy bez granic" z Priorytetu IX POKL "Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach" W ramach projektu odbywają sie zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkoły z:
matematyki - grupa rozszerzona , poniedziałek godz. 15.00 - 17.00
Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań i poszerzenie umiejętności matematycznych uczniów.
Tematyka zajęć obejmuje poszerzone wiadomości z zakresu działań na:
- ułamkach zwykłych i dziesiętnych,
- obliczeń procentowych,
- liczb pierwszych i złożonych,
- cech podzielności liczb,
- ciekawych własności liczb,
- zadań dotyczących prędkości,
- drogi i czasu,
- skali i planu,
- własności figur płaskich ,
- obliczania pola powierzchni figur płaskich jak i przestrzennych,
- przeliczania jednostek pola i objętości,
- odczytywania informacji z diagramów tabel
- jak również zbierania informacji i przedstawienie ich na diagramach.
Uczniowie również prawie na każdych zajęciach rozwiązują różnego rodzaju łamigłówki logiczne w tym :
- tangramy, łamigłówki druciane, drewniane, zapałczane, sudoku, krzyżówki, kwadraty magiczne.
Do tej pory uczniowie poszerzyli swoje wiadomości:
- z ułamków zwykłych i dziesiętnych.
- Rozwiązywali zadania tekstowe ,
- układali domina ( skracanie ułamków zwykłych, działania na ułamkach zwykłych)
- grali w grę Ekstra matma gdzie pytania dotyczyły własności ułamków zwykłych i dziesiętnych.
- Przygotowywali również informacje dotyczące ciekawych własności liczb takich jak: liczby doskonałe, zaprzyjaźnione, lustrzane, palindromiczne, bliźniacze i trójkątne. Zdobyte przez siebie wiadomości wykorzystywali do rozwiązywanie zadań z tego zakresu .
- Na zajęciach były również utrwalane i poszerzane wiadomości z zakresu prędkości, drogi i czasu.
- Uczniowie dokonali pomiaru prędkości: samochodu, rowerzysty i pieszego. Zmierzyli w tym celu założoną odległość, i czas poruszających się obiektów. Swoje wyniki wykorzystali później na obliczenie prędkości. Na koniec zagrali w bingo matematyczne utrwalając poznane wzory na prędkość, drogę i czas.
- Bardzo chętnie uczniowie rozwiązywali również różnego rodzaju łamigłówki logiczne (drucianie, rysunkowe, liczbowe, zapałczane), układali klocki IQ, tangramy, rozwiązywali sudoku, kwadraty magiczne czy krzyżówki.
- Na zajęciach uczniowie również wykonywali modele figur obrotowych z papieru, a na zajęciach przedświątecznych wykonywali choinkę metodą orgiami utrwalając przy okazji własności kwadratu, prostokąta i trójkątów.
matematyki - grupa uzupełniajaca ,środa godz. 15.00 - 17.00
Zajęcia wyrównawcze z matematyki realizowane w ramach projektu europejskiego "Od szkiełka i oka do wiedzy bez granic" są przeznaczone dla uczniów mających wolniejsze tempo pracy, którzy nie nadążają z opanowaniem prezentowanego na lekcjach materiału. Wyrównywanie braków odbywa się poprzez zabawę i gry edukacyjne.
Przesłania programu:
- ułatwienie uczniom rozwijania sprawności umysłowych oraz zrealizowanie zadań stawianych przed nimi na egzaminie zewnętrznym,
- wyjście naprzeciw oczekiwaniom uczniów i rodziców,
- wykorzystanie naturalnej chęci dziecka do nauki w formie zabaw i gier dydaktycznych.
Zrealizowane zagadnienia:
- "Kto ma lepszy refleks" - Błyskawiczny Kurs liczenia w pamięci.
- "Tajemnice liczb" - domina, gry multimedialne.
- "Komu wypadnie BINGO?" - po co nam tabliczka mnożenia?
- "Komu łatwiej trafić w bramkę" - rodzaje kątów, ćwiczenia w rysowaniu katów o podanych
własnościach.
- "Kto ma więcej?" - dzielimy żywność na zadane ułamki.
- "Ile to waży" - za pomocą wagi ważymy przedmioty codziennego użytku.
- "Do czego służą zapałki" - łamigłówki zapałczane.
- "Po co nam ta cała matematyka?" - wykorzystanie matematyki w innych dziedzinach nauki,
bawimy się przy eksperymentach fizycznych i chemicznych.
- "Gdzie jest najzimniej" - bawimy się liczbami ujemnymi.
- "Która bryłka jest ładniejsza" - wykonujemy bryłki bez kleju.
- "Tajemnice umysłu" - ćwiczymy pamięć za pomocą łamigłówek multimedialnych.
- "Odkrywamy nasz umysł" - zabawa z łamigłówkami logicznymi.
języka angielskiego - grupa rozszerzona , wtorek godz. 12.30 - 13.30
Kurs ten przeznaczony jest dla uczniów zdolnych w celu rozwijania umiejętności skutecznego porozumiewania się w języku angielskim w mowie i piśmie. Mottem kursu są słowa "Poszerzając zasób słownictwa, otwieram okno na świat". Poszerzanie zasobu słownictwa jest bardzo przydatne podczas udziału uczniów w olimpiadach i konkursach językowych. Ponadto bogate barwne słownictwo ucznia przydatne będzie podczas odbywania spacerów językowych. W ramach podsumowania zajęć uczniowie odwiedzą i będą się komunikować w języku angielskim w sklepie odzieżowym, w restauracji, w zakładzie kosmetycznym i fryzjerskim, w banku oraz u lekarza. Zadaniem prowadzącego jest kształcenie umiejętności językowych metodami aktywizującymi oraz promowanie praktycznego zastosowania wiedzy. Podczas realizacji kursu rozszerzania znajomości języka angielskiego zostaną wdrożone następujące zagadnienia:
- Poznawanie osób
- Opis wyglądu zewnętrznego
- Rodzina i jej członkowie
- Państwa i narodowości
- Dom
- Moje zainteresowania
- W szkole
- Sport i czynny wypoczynek
- Ubrania
- Zawody
- Robimy zakupy ( w sklepie odzieżowym , w warzywniaku)
- W restauracji
- U lekarza
- U fryzjera
- W banku
- Środki transportu
Praca z uczniami zdolnymi polega na przełamaniu ich nieśmiałości w porozumiewaniu się w języku obcym.
języka angielskiego - grupa uzupełniająca , środa godz. 11.30 - 13.30
Kurs ten przeznaczony jest dla uczniów z kształcenia zintegrowanego. Celem kursu jest poprawa efektów kształcenia : wiadomości oraz umiejętności, które uczniowie mają zdobyć na danym etapie kształcenia.
Zadaniem prowadzącego jest nauczyć, by uczeń potrafił:
- reagować werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela,
- rozumieć wypowiedzi ze słuchu,
- czytać ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania,
- zadać pytania i udzielić odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów,
- recytować rymowanki, śpiewać piosenki, brać udział w miniprzedstawieniach teatralnych,
- korzystać ze słowników obrazkowych, środków multimedialnych oraz grach planszowych,
- współpracować z rówieśnikami w trakcie nauki.
Poprawa efektów kształcenia realizowania jest w zakresie następujących tematów:
- Liczebniki
- Kolory
- Dni tygodnia
- Miesiące
- Zwierzęta
- Rodzina
- Części ciała
- Przedmioty w szkole
- Jedzenie i picie
- Kraje i narodowości
Staramy się poprzez zabawę komunikować w języku angielskim.
przedsiębiorczości - uczniowie klasVI a i VI b, czwartek godz. 12.30 - 13.30
Zajęcia mają na celu przygotowanie uczniów po zmianie szkoły i etapu kształcenia do zwiększenia poczucia własnej wartości i odkrycia w sobie potencjału człowieka przediębiorczego.
Zajęcia mają formę warsztatów, mających na celu rozwijanie umiejętności praktycznego działania, rozbudznia inicjatywy i postaw przedsiębiorczych
Interesujące nas zagadnienia
- Czy jestem przedsiębiorczy?
- Mocne i słabe strony własnej osobowości
- Autoprezentacja
- Mechanizm rynkowy
- Budżety
- Minibiznesplan
- Marketing
- Pieniądz i bankowość
- Giełda on-line
- Komunikacja interpersonalna
- Negocjacje
Już wiem
- na ile jestem przedsiębiorczy
- jakie są moje mocne strony, a nad czym muszę popracować,
- moje cechy pozytywne i negatywne - pozwoliło mi to uzyskać "obraz siebie"
- co najważniejszego jest w autoprezentacji
- znam popyt i prawo popytu
- znam podaż i prawo podaży
- rozumiem równowagę rynkową
- znam źródła dochodów gospodarstw domowych oraz rodzaje wydatków
- będę konstruował budżet domowy...
ekologii - piątek godz. 12.30 - 13.30
Będziemy na zajęciach:
- rozszerzać i pogłębiać wiadomości z zakresu ekologii i ochrony środowiska,
- wyrabiać wrażliwość na przejawy negatywnej działalności człowieka w środowisku,
- rozwijać poczucie odpowiedzialności za stan środowiska,
- edukować ekologicznie lokalną społeczność,
- kształtować postawy proekologiczne.